دسته بندیها
    Filters
    اجرا
    جستجو
    banner

    اپلیکیشن «مسنجر رومز» فیسبوک در راه است؛ رقیبی جدید برای «زوم»

    یکشنبه, 07 اردیبهشت,1399

    فیسبوک که در زمینه ارائه ویژگی‌های جدید و البته الگوبرداری از اپلیکیشن‌های پرطرفدار و ارائه قابلیت‌هایی مشابه برای کاربران میلیاردی خود از شهرت خاصی برخوردار است. حال به نظر می‌رسد که محبوبیت قابل‌توجه اپلیکیشن ویدیوکنفرانس زوم، مدیران فیسبوک را بر این داشته تا توسعه و عرضه قابلیت‌هایی مشابه را در دستور کار قرار دهند. طبق اعلام مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، این شرکت در تلاش است تا بتواند نسخه مجهز به قابلیت ویدیوکنفرانس اپلیکیشن منسجر خود را تحت عنوان مسنجر رومز ( Messenger Rooms ) در آینده نزدیک عرضه کند.

    اپلیکیشن مسنجر رومز فیسبوک به کاربران این امکان را می‌دهد تا جلساتی تصویری را با حداکثر 50 نفر و بدون هیچگونه محدودیت زمانی برگزار کنند. بد نیست بدانید که در نسخه رایگان زوم، کاربران می‌توانند تا 100 نفر و به مدت زمان حداکثر 40 دقیقه در یک تماس تصویری با یکدیگر در ارتباط باشند.

     

    به گفته زاکربرگ، حتی این امکان نیز برای کاربران فیسبوک فراهم شده تا فرادی را که حتی دارای حساب کاربری فیسبوک هم نیستند، به تماس‌های تصویری خود اضافه کنند. به طور کلی، استفاده از سرویس‌های تماس تصویری طی ماه‌های اخیر و به دلیل شیوع کرونا در جهان به طور محسوسی افزایش یافته و کاربران این روزها، بیشتر از خانه کارهای خود را مدیریت کرده و از طریق شبکه‌های اجتماعی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند.

    یکی از این اپلیکیشن‌های پرطرفدار، زوم نام دارد که توانسته به لطف قابلیت‌هایی همچون فراهم کردن امکان برقراری تماس‌های تصویری برای تعداد زیادی از افراد و یا شخصی‌سازی تصاویر پس‌زمینه، ده‌های میلیون کاربر جذب کند.

    به گفته فیسبوک، یکی از قابلیت‌های مسنجر رومز برخورداری از پس‌زمینه‌ها مجازی مجهز به هوش مصنوعی خواهد بود که قرار است به مرور زمان، توسعه یابد و امکانات بیشتری به آن اضافه شود. کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن مسنجر و یا صفحه اصلی فیسبوک به منسجر رومز دسترسی داشته باشند. اما گفته می‌شود که به زودی به دیگر اپلیکیشن‌های این شرکت همانند واتساپ و اینستاگرام نیز اضافه خواهد شد.

    طبق آنچه فیسبوک اعلام کرد، اپلیکیشن مسنجر رومز طی یکی دو روز آینده در برخی از کشورهای عرضه خواهد شد و چند هفته‌ای طول خواهد کشید تا در اختیار سایر کاربران در نقاط مختلف جهان قرار گیرد.

     

    فیسبوک همچنین در حال توسعه قابلیت‌های ویدیویی اپلیکیشن‌های خود است که در زمان همه‌گیری کرونا، استفاده از آن‌ها به طور چشمگیری افزایش داشته است. زاکربرگ در این خصوص گفت بیش از 700 میلیون نفر از طریق اپلیکیشن‌های این شرکت به صورت روزانه تماس تصویری برقرار کردند که در برخی از کشورها، رشدی دو برابری را شاهد بودیم.

    از طرفی دیگر، فیسبوک قصد دارد تا در روزهای آتی، محدودیت تماس‌های تصویری در واتساپ را از چهار نفر به هشت نفر افزایش دهد.

    نظر دهید